Webcare

‘Ik doe niets met social media, straks krijg ik negatieve berichten!’ De angst voor social media zit bij sommige ondernemers erg diep. Hoe zorg je ervoor dat je de controle over jouw social mediakanalen niet verliest? Wees vooral niet bang voor interactie. Als je goed en adequaat reageert op een klacht, maak je zelfs van de meest lastige klant een ambassadeur voor het leven.

 

De kunst van goede webcare

Hoewel soms wordt gedacht van wel, draait goede webcare niet om het zo snel mogelijk de kop indrukken van elke kritische vraag, elke klacht en elke opmerking. Een snelle, transparante reactie waarin je duidelijk aangeeft dat je openstaat voor een dialoog is vaak genoeg. Daarmee laat je jouw volgers meteen zien dat je niets te verbergen hebt. Het vertrouwen in jouw organisatie groeit.

Wees alert. Als een reactie op een vraag, klacht of opmerking lang op zich laat wachten verlies je het vertrouwen van de doelgroep. Reageer je snel op berichten via Facebook? Dan maak je een positieve indruk, want Facebook toont op jouw pagina hoe snel er doorgaans op berichten wordt gereageerd.

Dat betekent niet dat je dag en nacht online moet zijn, maar op werkdagen wordt absoluut snel een reactie verwacht. En daar zit meteen het knelpunt. Niet iedereen heeft tijd om de social mediakanalen doorlopend te monitoren.

 

Webcare door Add Social

Maak je gebruik van de diensten van Add Social? Dan kennen de specialisten van Add Social jouw organisatie. Zij nemen het stukje webcare graag op zich. Onverwachte gebeurtenissen op social media zijn niet langer hoofdpijndossiers, maar worden deskundig opgelost. Wil je meer weten over webcare of heb je vragen over onze diensten? Neem vooral contact met ons op, wij helpen je graag.

 

Neem vrijblijvend contact op

Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000