Remarketing

Kijken, kijken… niet kopen. Soms is iemand zo dichtbij een aankoop dat je ze bijna (ja, lees: bijna) met geweld over de streep zou willen trekken. Dat is natuurlijk geen goed idee. Remarketing is dat wel. Het is een fantastische tool die je inzet om jouw doelgroep de juiste kant op te bewegen. Hoe dat werkt leggen wij je graag uit.

 

Overtuig de twijfelaar

Wist je dat gemiddeld 96% van de websitebezoekers de website verlaat zonder te doen wat jij hoopt dat ze doen? Er wordt niets gekocht, geen offerte aangevraagd en er worden geen contactgegevens achtergelaten. Toch heeft de bezoeker geruime tijd op de website rondgekeken. Misschien heeft hij niet gevonden wat hij zocht of twijfelt hij nog. Remarketing zorgt ervoor dat je deze lead alsnog bereikt. Ook nadat hij de website allang verlaten heeft.

 

Hoe werkt remarketing?

Remarketing werkt op basis van gegevens die jouw website opslaat over elke unieke bezoeker. Hier zorgen de beroemde cookies voor. Met deze gegevens leg je databases aan en filter je op bepaalde criteria. Bezoeker X heeft bijvoorbeeld langer dan 30 seconden gezocht binnen de rubriek keukenmachines. Deze bezoeker heeft waarschijnlijk serieuze interesse. Met het achterliggende, technische gedeelte van het proces vallen wij je nu niet lastig, maar de conclusie is dat je deze bezoeker opnieuw en heel gericht bereikt via social media, e-mail, Google Adwords en het Google displaynetwerk. Allemaal via een geautomatiseerd proces.

 

Op een door jou gekozen moment wordt een advertentie getoond. De persoon die eerder jouw website bezocht, wordt dus opnieuw met jouw aanbod geconfronteerd. En je weet: herhaling is kracht. De kans dat een lead overgaat tot een aankoop of aanvraag wordt dankzij remarketing direct vergroot.

 

Kansen en voordelen remarketing

Wat bereik je met remarketing? De tool biedt jou de kans om:

 

  • Je naamsbekendheid te vergroten;
  • Een lead een klant te laten worden;
  • Doelgericht en selectief te adverteren;
  • Het aantal wesitebezoeken te verhogen;
  • Te werken aan betere SEO en contentmarketing;
  • De customer journey te beïnvloeden.

 

Aan de slag met remarketing

Je begrijpt dat remarketing en social media elkaar goed aanvullen. Remarketing wordt door de specialisten van Add Social dus veelvuldig ingezet. Wil jij jouw conversieratio verhogen en gaat remarketing je daarbij helpen? Neem dan contact met ons op. Wij gaan graag met jouw doelen aan de slag.

Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000