Nieuwsbrief

Nieuwsbrieven schrijven, heeft dat nog wel zin? Het antwoord is ja. In een tijd waarin technische marketingtools zoals remarketing, marketing automation en Google AdWords in opmars zijn, vergeten we soms de ouderwetse (e-mail)nieuwsbrief. Onterecht, want een goede, gerichte nieuwsbrief biedt nog steeds een groot bereik tegen hele lage kosten.

 

Blijf in beeld

Een nieuwsbrief bevat nieuws. (Duh.) Over jouw producten, over innovaties, maar ook over medewerkers en tevreden klanten. Bedenk goed of jouw nieuws relevant is voor al je geadresseerden. Dat jouw paprika’s in de aanbieding zijn, hoeven leveranciers en relaties immers niet altijd te weten. En dat je een nieuwe vestiging opent in Maastricht, is voor de consument in Amsterdam niet zo belangrijk. Kortom, let erop dat je nieuwsbrief relevante informatie bevat. Dat voorkomt uitschrijvingen. Lukt dat? Dan ben je ervan verzekerd dat jouw doelgroep zich jou blijft herinneren.

 

Versterk jouw marketingmix met e-mailmarketing

Een nieuwsbrief is een waardevolle aanvulling op jouw externe (marketing)communicatie. In veel gevallen is het een kwestie van het verzamelen van reeds gecreëerde content. Een kleine moeite, lage kosten en een groot bereik. Dat is toch wat we zoeken? Vergeet daarom de nieuwsbrief niet.

 

Nieuwsbrieven en de AVG

In mei 2018 is de AVG (Algemene Verordering Gegevensbescherming) ingevoerd. De ‘privacywet’, zoals veel mensen de AVG noemen, heeft gevolgen voor de manier waarop organisaties met persoonsgegevens moeten omgaan. Je mag onder andere niet meer zomaar iedereen mailen. Houd hier rekening mee als je e-mailmarketing inzet.

 

Wil je meer weten over e-mailmarketing of de AVG? Wij helpen je graag.

 

 

Neem vrijblijvend contact op

Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000