Google adverteren (SEA)

Google heeft in Nederland een marktaandeel van 94%. Op zijn zachtst gezegd is deze zoekmachine dus vrij dominant. Google kent de grote wens van elk bedrijf: een hoge positie in de zoekresultaten. Als grootste en tevens slimste speler, speelt Google hier handig op in. Maak kennis met Google adverteren, de snelste manier om hoog in de zoekresultaten te verschijnen.

 

Snel resultaat met Google AdWords

Search Engine Advertising (SEA) biedt de mogelijkheid om hoog in de zoekresultaten te verschijnen. Dat gebeurt op basis van gekozen zoekwoorden en zoekwoordcombinaties. Je selecteert een duidelijke doelgroep, kiest een zoekwoord of zoekwoordcombinatie, schrijft een wervende advertentietekst, kiest een budget en vervolgens betaal je per klik. De klik leidt de zoeker naar jouw website, waar hij hopelijk overgaat tot een aankoop of informatieaanvraag.

 

Unieke diensten en producten

De hoogste plaats in de zoekresultaten is gewild. Google kijkt dus wie er het meeste geld voor over heeft. In dat opzicht is SEA een veiling. Als kleine speler met een dito budget is het erg lastig om de hoogste positie in Google te verwerven. Adverteer je als kleine ondernemer op ‘wasmachine kopen’? Dan leg je het af tegen de multinationals. Verkoop je echter een specifiek product of een unieke dienst, in een beperkte regio? Dan levert de inzet van SEA je waarschijnlijk veel op.

 

Google AdWords is een specialisme

Effectieve inzet van Google AdWords is niet eenvoudig. Google organiseert daarom specifieke trainingen voor partners van Google. De specialisten van Add Social volgen deze trainingen en beschikken altijd over actuele kennis van de mogelijkheden met Google AdWords. Wij adviseren jou niet alleen over de inzet van SEA, maar laten je ook zien welke minimale investering je zult moeten doen om voldoende resultaten te behalen. Tijdens een lopende campagne analyseren wij de resultaten en stellen we bij waar nodig.

 

Foute kliks

Er is nog een goede reden om Google adverteren uit te besteden aan de kenners. Foute kliks zijn dure kliks. Het kan voorkomen dat een advertentie impliceert dat je onderhoud verricht aan cv-ketels, terwijl je deze alleen verkoopt. Elke klik leidt tot een websitebezoek, waar de bezoeker vervolgens moet concluderen dat je niet biedt wat hij zoekt. Wij helpen je om foute kliks te voorkomen en daarmee onnodige uitgaven te besparen.

 

Wil je aan de slag met Google AdWords en wil je dat de resultaten het bestede budget waard zijn? Praat dan met een AdWordsspecialist van Add Social. Wij geven je graag advies.

Neem vrijblijvend contact op

Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000