Facebook advertising is een gerichte manier van adverteren, waarbij jouw doelgroep getarget kan worden op basis van geslacht, leeftijd, interesses en bijvoorbeeld demografische kenmerken. Door deze kenmerken te gebruiken kun je jouw boodschap heel precies adverteren. Verspilling van advertentiebudget, bijvoorbeeld omdat mensen klikken die niet in de doelgroep behoren, is hiermee vrijwel uitgesloten.
Facebook biedt een aantal verschillende mogelijkheden om te adverteren. Zodoende is Facebook advertising snel toepasbaar op iedere organisatie.
Je kunt op Facebook op verschillende manieren adverteren. Welke keuze de voorkeur heeft is afhankelijk van de doelstelling van Facebook adverteren. Facebook heeft 12 verschillende doelstellingen opgesteld waarvoor geadverteerd kan worden:
1. | Meer likes op je pagina: | Page Like Ads | |
2. | Meer bezoekers naar je website: | Link Ads | |
3. | Meerdere producten adverteren: | Carousel Ads | |
4. | Adverteren op basis van websitebezoek: | Dynamic Product Ads | |
5. | Beelden delen, met begeleidende tekst en/of link: | Photo Ads | |
6. | Video’s promoten: | Video Ads | |
7. | Gesponsorde berichten: | Text Ads | |
8. | Leadgeneratie via Facebook adverteren: | Lead Ads | |
9. | Specifieke aanbiedingen promoten: | Offer Ads | |
10. | (offline) evenement promoten: | Event Ads | |
11. | App downloads stimuleren: | Mobile App Ads | |
12. | Gebruik Facebook Apps stimuleren: | Desktop App Ads |
De mogelijkheden voor Facebook adverteren zijn vrijwel eindeloos. Welke vorm van Facebook adverteren voor jou gebruikt gaat worden is afhankelijk van jouw marketingdoelen. Het voordeel is dat één campagnetype een andere campagne niet uitsluit. Zodoende kunnen wij één of meerdere Facebookcampagne(s) tegelijkertijd draaien.