Conversie

In onze top drie meest gebruikte woorden komt conversie drie keer voor. Bij wijze van spreken dan. Want conversie is belangrijk. Het succes van een reclamecampagne of website werd voorheen vooral bepaald door het bereik. Maar bereik zegt weinig als je niets weet over het conversieratio. Het conversieratio drukt in cijfers uit welk percentage van de bereikte doelgroep is overgegaan tot actie. Pas als je dat weet, weet je of jouw investeringen genoeg hebben opgeleverd.

 

Kwaliteit in plaats van kwantiteit

Heb je een advertentie uitstaan voor een gratis proefles windsurfen? Dan wil je niet alleen weten hoeveel mensen met de advertentie in aanraking zijn gekomen. Je wil vooral weten hoe dat zich verhoudt tegen het aantal mensen dat zich daadwerkelijk heeft ingeschreven. Dat percentage noemen we conversie en die conversie is een doel op zich. Het laat namelijk zien hoe succesvol de campagne of de website is. Valt de conversie tegen? Dan moet je waarschijnlijk aan de slag met de kwaliteit van de content, de optimalisatie van de contentdistributie en het aanscherpen van jouw call to action.

 

Vaak wordt onterecht gedacht dat conversie puur gericht is op verkopen. Dat is niet altijd het geval. Naast een aankoop kan het doel van een campagne of website bijvoorbeeld ook een informatieaanvraag of een gratis download zijn.

 

Werken aan conversie

De specialisten van Add Social denken niet alleen in termen als bereik en kosten. Wij denken in conversie. Daarom kijken wij heel gericht naar de doelen die je hebt. Bij deze doelen passen bepaalde communicatiemiddelen en de juiste inzet van die middelen levert resultaat op. Sluit het conversieratio aan op de verwachtingen? Dan noemen wij een campagne pas geslaagd.

 

Houd je van resultaat? Praat dan eens met een conversiespecialist van Add Social. Wij gaan graag voor je aan de slag.

Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000