Wat gebeurde er in september op social media?

De maand is weer voorbij gevlogen, het is alweer oktober! Tijd om terug te blikken op wat er in september op social media gebeurde. Wij hebben het voor je op een rijtje gezet!

Nieuw design voor Youtube

Iedereen kent Youtube wel, het design was al jaren hetzelfde. Was, omdat voor het eerst in 12 jaar Youtube een nieuw design heeft gekregen! Het nieuwe ontwerp is flexibeler waardoor het beter werkt op verschillende apparaten.

Vliegtickets KLM boeken via Facebook Messenger

Sinds september kunnen klanten van KLM via Facebook Messenger een vliegticket kopen. Deze nieuwe service heeft de naam BlueBot (BB). Een bot staat klanten te woord via Messenger wanneer zij een ticket willen boeken, zonder tussenkomst van een menselijke KLM medewerker. BlueBot krijgt de ondersteuning van 250 menselijke servicecollega’s.

Instagram filters nu ook bij live video

Iedereen kent ze wel, de filters van Instagram Stories. In september zijn deze filters ook uitgerold voor de livestreamfunctie. Een bril op? Jezelf vermommen als dier? Het kan nu allemaal live! Voor nu alleen voor Android-gebruikers maar de functie rolt wel snel uit.

Facebook advertising targeting nu ook op basis van fysieke shops

In september kondigde Facebook nieuwe tools aan. Met deze tools kunnen Facebook adverteerders nu ook gebruikers bereiken door wat ze in de echte wereld hebben gedaan. Heb jij een bepaalde winkel bezocht in de stad? Dan kan daarop ingespeeld worden. Huh, hoe kan dat dan? Dat kan door het delen van je locatie door middel van de mobiele app. Deze locatie delen kan overigens ook uitgeschakeld worden.

Meer tekens op Twitter

Zoals we allemaal weten bestaan tweets uit maximaal 140 tekens. Waar eerst de discussie was om dit uit te breiden naar meer tekens, leek het erop dat het bij de 140 tekens zou blijven. Echter werd in september bekend gemaakt dat er geëxperimenteerd gaat worden met 280 tekens.

Nog even snoozen hoor…

Ken je dat? Die ene collega of vriendin die jouw tijdlijn op Facebook vervuilt met klaagzangen of jaloersmakende vakantiefoto’s? Dat is binnenkort misschien voorbij! Facebook is namelijk een nieuwe functie aan het testen waarmee statussen tijdelijk verborgen kunnen worden. Een soort van snoozen dus! Tijdelijk verschijnen de berichten van deze persoon dan niet meer in jouw nieuwsoverzicht.

Wat vind jij van deze nieuwe ontwikkelingen op social media? En heb je geen tijd om alle nieuwe ontwikkelingen zelf bij te houden? Laat ons dan jouw social media uit handen nemen!

Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000