Vakantieplannen? Laat je social media niet stilstaan tijdens de zomerperiode!

De zomervakanties zijn door het hele land begonnen, bedrijven sluiten de deuren of gaan massaal achter elkaar door op vakantie. Maar laten één heel belangrijk onderdeel onbeheerd achter: het nummer 1 marketingkanaal social media.

“Iedereen is toch op vakantie?”

Dat is nummer 1 excuus dat ik hoor van klanten waardoor ze het rustig aan willen gaan doen in de zomermaanden, maar niks is minder waar. Vooral voor de vacaturemarkt is de zomer de tijd van het jaar om goed te promoten. Veel mensen zijn op vakantie, hebben meer tijd om na te denken en beseffen daardoor dat ze misschien wel toe zijn aan een nieuwe uitdaging. Op dat moment kom jij toevallig net langs met je advertentie op Facebook. 1+1=2.

Mensen hebben meer tijd voor elkaar tijdens de vakanties, maar vervelen zich ook veel eerder waardoor het social mediagebruik alleen maar toeneemt. Alle leuke kiekjes moeten namelijk wel op Facebook en Instagram geplaatst worden. En vergeet dat leuke Snapchat bericht met filter niet nog even te posten!

3 tips om je social media optimaal te benutten deze zomer

Wees optimaal aanwezig
Heb je een winkel of een dienst waar veel toeristen gebruik van kunnen maken? Zorg dan dat je optimaal aanwezig bent via social media. Stel campagnes in voor mensen/toeristen die reizen door jouw vestigingsplaats, of in de buurt vakantie vieren. Zo kun je speciale campagnes opstellen voor toeristen en ze zelfs via de knop “route naar winkel” ook nog eens direct naar je winkel toe laten komen.

Maak een contentkalender
Tijdens de zomermaanden is het vaak wat rustiger in het bedrijf, tijd om alle zaken op orde te stellen, maar de social mediaplanning moet ook doorlopen. Maak daarom gebruik van een contentkalender. Vul deze in voor de zomermaanden en zorg dat je de meeste berichten al vooruit inplant. Schrijf je veel blogs op de website? Plan deze dan ook in de contentkalender. Zo kun je gemakkelijk een lijst afwerken terwijl je met je voeten in het zand zit of in het zwembadje op kantoor voor wat afkoeling.

Focus op mobiel
Doordat iedereen lekker op vakantie is en andere zomerse activiteiten onderneemt, zullen in de zomer weinig advertenties bekeken worden via de computer. Richt je daarom met advertenties goed op mobiel. Zorg ervoor dat je de juiste formaten van je afbeeldingen instelt. Wil je video plaatsen, zorg dat dit goed zichtbaar is voor mobiel en zet zelfs op Google AdWords je instellingen goed over naar een mobiele ervaring, zodat je website ook goed vindbaar is.

Door:


Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000