Instagram Stories, hoe benut ik deze optimaal?

Binnen de feed van Instagram wil je niet te commercieel overkomen. Breng je merk tot leven met verhalen op Instagram. Hoe zorg je dat jouw content interessant genoeg is en blijft voor je volgers, en je er zelf ook resultaat uit haalt? In deze blog geven wij je een aantal tips om je Instagram Stories naar een hoger level te tillen.

Maar wat zijn Instagram Stories nou precies? In 2016 introduceerde Instagram deze nieuwe functie. De afbeelding of video die op volledig (staand) scherm wordt weergegeven blijft 24 uur lang actief en wordt daarna automatisch verwijderd tenzij deze wordt opgeslagen in hoogtepunten. Hoogtepunten verdwijnen niet binnen 24 uur, maar blijven zolang staan als je wil. Met Instagram Highlights kun je Stories via je profiel extra onder de aandacht brengen. Je kunt Highlights opdelen in categorieën of bepaalde onderwerpen of producten.

  1. Koppel Instagram Stories aan je Facebook Verhalen

Via de instellingen bij Instagram Stories heb je de mogelijkheid om je Stories te koppelen aan je Facebook Verhalen. Automatisch wordt de content doorgeplaatst op Facebook in de verhalenfunctie.

  1. Gebruik hashtags in je Stories (en verberg ze)

Per Instagram Story kan je maximaal 10 hashtags gebruiken. Dat zijn er veel, maar ze hoeven niet allemaal zichtbaar te zijn. Hashtags kan je zo klein maken als je wilt of je kan ze verbergen onder stickers of gifjes. Op deze manier wordt je Story toegevoegd aan de zoekresultatenpagina van de hashtags, zonder dat de hashtags zichtbaar zijn in de afbeelding of video.

  1. Vergroot je merkloyaliteit en kies belangrijke momenten

Deel authentieke inhoud via je Stories om de merkloyaliteit te vergroten. Je kan hierbij denken aan voorproefjes van producten of acties. Daarnaast zet je belangrijke momenten voor je merk in het licht. Hiermee stimuleer je actie en bekendheid.

  1. Instagram Story advertentie

Tijdens het opzetten van een Instagram Story advertentie is het belangrijk om met een aantal punten rekening te houden. Houd voor de advertentie de aanbevolen afbeeldingsspecificaties (1080 x 1920 pixels) aan. Zorg dat er weinig tot geen tekst in de afbeelding of video staat om het aantal advertentieweergaven te maximaliseren. Daarnaast is het belangrijk dat je weet dat je met video maar maximaal 15 seconde in beeld mag zijn.

Ben je nog niet helemaal overtuigd van de voordelen van (gesponsorde) Instagram Stories? Wij hebben nog een aantal voordelen onder elkaar gezet waar je misschien nog niet eens bewust van was:

  • Instagram Stories staan altijd boven de newsfeed en ziet men als eerste
  • Instagram Stories zijn schermvullend wat zorgt voor minder afleiding door tekst voor de gebruiker
  • Instagram Stories zijn een ideale manier om je engagement te verhogen
  • Instagram Stories hebben live opties of je kunt starten met ‘behind the scenes’
Door:


Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000