Inhaakkalender – Augustus

Add Social zet de inhaakmomenten van deze maand voor jou op een rijtje.

Waarom inhaken?

Veel bedrijven haken in op hypes, actuele thema’s, nieuwsitems of andere evenementen. Maar waarom eigenlijk? Door jouw social media post of reclame-uiting aan te passen op een gebeurtenis krijg je veel (goedkope) publiciteit. Inhakers blijven vaak beter hangen bij je doelgroep doordat ze een link leggen naar de maatschappij en actuele thema’s. Ook worden deze posts drie keer vaker gedeeld op social media. Wie zo’n thema slim naar zijn of haar hand zet, weet heel wat positieve publiciteit te generen. Vooral humor doet het goed bij deze inhaakmomenten.

Wanneer inhaken?

Nu slaan nog genoeg bedrijven de plank mis door een onderwerp bij zich te betrekken dat niet bij hen past of de uitwerking ervan voldoet niet, waardoor de content zijn doel mist. We raden merken en/of bedrijven dan ook af om in te haken enkel om het inhaken. Houd vooral de link van het inhaakmoment met jouw merk voor ogen: jouw merkwaarden en boodschap zijn het uitgangspunt van je content en dus ook van eventuele inhakers. Je core business is immers vooral belangrijk om écht impact te maken. 

Nu je op de hoogte bent van de why’s en de how’s delen we graag de inhaakkalender van deze maand met jou!

Als social mediaspecialisten geven we jou graag een reminder van de inhaakmomenten. Volg ons daarom op Facebook, Twitter, LinkedIn of Instagram om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws en ontwikkeling omtrent social media(marketing).

Denk je hier liever niet zelf over na en laat je het graag over aan iemand die social media denkt, praat en ademt? Neem dan contact met ons op!

Door:


Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000