IGTV - Instagram TV is here!

Tot nu is YouTube veruit het populairste videoplatform, maar daar wil Instagram verandering in gaan brengen! Zij zijn namelijk sinds 2 weken gestart met IGTV oftewel Instagram TV.

 

YouTube vs. IGTV

Waar je op YouTube alleen horizontale filmpjes kunt kijken, gaat Instagram inspelen op de mobiele gebruiker en maakt IGTV, net als Instagram Stories, verticaal. Niet alleen Instagram werkt met deze verticale functie, maar ook Snapchat en Facebook maken hier gebruik van. Tot nu toe gaat het bij Instagram, Snapchat en Facebook vooral om “live” updates, daardoor is de kwaliteit van de filmpjes niet altijd even goed. Op IGTV is het mogelijk om video's te delen met een hogere kwaliteit. 

Alle vloggers en influencers plaatsen nu hun vlogs dagelijks of wekelijks op YouTube. IGTV wil de vloggers en influencers meer trekken richting het nieuwe platform IGTV. Net als op televisie, speelt er op IGTV op de achtergrond al een filmpje af. Tussentijds kun jij door de kanalen swipen om te kijken wat jij wilt zien op dat moment.

 

Je eigen kanaal

Niet alleen vloggers en influencers kunnen een IGTV-kanaal aanmaken. Jij kan dit ook! Je kunt gemakkelijk je eigen kanaal aanmaken en video’s delen van maximaal 10 minuten met je volgers. Grotere accounts kunnen momenteel video's tot 1 uur uploaden. In de toekomst zal dit ook voor kleinere accounts mogelijk zijn. Je kunt een omschrijving aan je video toevoegen, hashtags plaatsen zodat je beter gevonden wordt en je kunt als kers op de taart ook een link toevoegen in je bericht waardoor volgers direct door kunnen klikken naar je website. De kijkers kunnen jouw video, liken, delen en er op reageren.

 

Wat kun je doen op IGTV?

Binnen IGTV vind je momenteel 3 verschillende categorieën. Video’s waarin jij waarschijnlijk geïnteresseerd bent, video’s van de accounts die jij volgt en video’s die momenteel populair zijn.

IGTV heeft hetzelfde concept als Instagram Stories. Je kunt wanneer je geen zin meer hebt in de video naar links of rechts swipen voor een nieuwe video. Voor jou als plaatser van de de video, kun je in de analytics van Instagram zien wanneer iemand is uitgestapt bij jouw video. Dit zorgt voor interessante informatie waardoor jij je video’s kan verbeteren.

Voorlopig zien we nog geen advertenties binnen IGTV. Het is even wachten wat vloggers en influencers met IGTV zullen gaan doen. Naast deze doelgroep is het ook interessant voor bedrijven om gebruik te gaan maken van IGTV. Door langere video’s te kunnen plaatsen op Instagram, kun je je fans meenemen in de beleving van jouw bedrijf.

 

Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000