Gratis Pride-inhakers voor bedrijven die aan LHBTQ-doelen doneren

Zaterdag 27 juli start de Pride! Op 4 augustus kleurt de Canal Parade straten en grachten van Amsterdam roze met regenboog accenten. Reclamebureau Boomerang Agency geeft bedrijven ook dit jaar een leuke kans om hier als bedrijf op in te haken en tegelijkertijd bewustzijn te creëren.

Diverse bedrijven gebruiken elementen uit de LHBT-cultuur met hun marketingactiviteiten, “maar niet elk bedrijf geeft hier wat voor terug” meldt de Boomerang Agency. Die wisselwerking kon beter, vonden ze, en daarom zetten ze de Boomerang Funraiser op: een inzamelingsactie voor organisaties en personen die zich inzetten voor de LHBTQ-community, zoals de Pride en het COC.

Bedrijven die doneren aan de Funraiser krijgen als dank een “supervette Pride post op social media”. Vorig jaar maakte Boomerang passende Pride-inhakers voor onder andere ABN Amro, Desperados, Heineken, Brand en Volkswagen. AFC Ajax doneerde een gesigneerd thuis-shirt, die voor 2.100 euro geveild werd. De Funraiser haalde vorig jaar in totaal maar liefst 55.000 euro op voor LHBTQ-organisaties.

Dit jaar doen onder meer Andrélon, Samsung, ABN Amro, GVB en NUON mee aan de Funraiser.

Uiteraard kun je ook op een andere manier de LHBTQ-gemeenschap steunen, zoals onderstaande merken dat doen.

 

Converse

Converse viert de maand van trots door te doneren aan de projecten ‘It Gets Better’ en ‘OUT MetroWest’.

 

Asos

Asos lanceert voor het derde jaar op rij een exclusieve samenwerking met de collectie van Asos X Glaad, die 100% van haar winst aan LHBTQ-organisaties schenkt.

 

Dr. Martens 

 

Deze kekke schoen is deel van de Pride 1460 collectie van Dr. Martens. Een deel van de opbrengst wordt aan het Trevor Project gedoneerd, een organisatie die zich inzet voor crisisinterventie en zelfmoordpreventie voor de LHBTQ-community en jongeren. 

 

Calvin Klein

Calvin Klein doneerde aan de Human Right Campaign Foundation om de LHBTQ-gemeenschap te steunen.

 

Naast het maken van social mediacontent deelt de Boomerang Agency ook een stappenplan met de deelnemers over acceptatie en inclusie op de werkvloer. "Bedrijven maken vaak wel de stap om online in te haken op de Pride, maar besteden vervolgens vaak weinig aandacht aan de maatschappelijke betekenis ervan", aldus Boomerang.

Dus als je met jouw bedrijf wilt inhaken op de Pride: Boomerang doet het voor je als je doneert aan één van de goede doelen.

Door:


Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000