Facebook verandert in augustus haar advertentieformaat

Voor iedereen die Facebook inzet voor adverteren: opgelet. Facebook verandert vanaf 19 augustus 2019 haar advertentieformaat voor mobiele apparaten.

Het gaat om advertenties die in je Facebook-tijdlijn verschijnen. Voorheen werd een beeldverhouding van 2:3 aangehouden met zeven regels tekst. Dit wordt nu gecomprimeerd naar een beeldverhouding van 4:5 met slechts drie zichtbare regels tekst. Dit betekent dat foto’s en video’s dus niet meer groter kunnen zijn dan een 4:5 verhouding.

Facebook maakt deze verandering vanwege het nieuwe design voor het social media platform, dat eerder dit jaar werd aangekondigd. Het design, ook wel FB5 genoemd door oprichter Mark Zuckerberg, moet het voor gebruikers makkelijker maken om te vinden wat ze zoeken. In de Facebook-app waren gelijk al veranderingen te zien in het design, de browser-versie volgde later.

De veranderingen binnen het design moeten advertenties effectiever maken. Op deze manier is het eenvoudiger om beeld over te zetten naar Instagram, waar vierkant beeld wordt aangehouden. Dit is tevens een poging om Facebook en Instagram dichter naar elkaar toe te trekken, waarbij de platformen visueel meer op elkaar gaan lijken.

Wie zijn Facebook-advertenties wil optimaliseren moet dus vanaf augustus de eerste drie regels tekst zo pakkend mogelijk maken en rekening houden met de nieuwe beeldverhouding, net als wij dat doen!

Add Social is gespecialiseerd in adverteren op social media. Wij richten onze advertenties op een specifieke doelgroep die bij jouw bedrijf past, om zo de kosten laag te houden. Ook zorgen wij voor meer leads, likes, bereik en merkbekendheid. Van strategie tot contentcreatie en van Google Ads tot remarketing. Wij zijn altijd op de hoogte van het laatste nieuws en de ontwikkelingen omtrent social media, zodat jij je er geen zorgen over hoeft te maken.

Interesse? Neem contact met ons op! 

Door:


Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000