Facebook blijft een must voor adverteerders

Je hebt het grote nieuws uit de media bijna niet kunnen missen: Facebook verliest rond de 640.000 accounts. Hoewel er in de media veel aandacht is besteed aan de terugloop van het aantal Facebookaccounts, is er één belangrijke ontwikkeling die de media achterwege laten.

Het Nederlandse advertentiebudget blijft de komende jaren massaal naar Facebook stromen. Dit betekent dat Facebook de komende tijd tot grote strateeg wordt benoemd als het gaat om de consument via social media te willen bereiken. Via Facebook adverteren is het mogelijk om zeer gericht een doelgroep te targetten waarbij inzet van het budget in hoeveelheden kan verschillen.

Strategische spelen

Het is bekend dat het gebruik van Facebook onder de 40 jaar aan het teruglopen is. Facebook verliest haar dagelijkse jonge gebruikers aan Instagram. Waarschijnlijk zag Facebook dit een paar jaar terug al gebeuren. Facebook heeft de afgelopen jaren een aantal overnames gedaan door het overnemen van WhatsApp en Instagram. Een zeer strategische zet. Van de vier grootste social mediakanalen van dit moment behoren er drie tot het eigendom van Facebook. Is Facebook absolute marktleider? Zeker.

Facebook adverteren in de toekomst nóg relevanter

Door de verschuiving in het gebruik van social media onder de jongere doelgroep zou je zeggen dat je een groot deel van je doelgroep niet meer via Facebook kunt bereiken. Niets is minder waar. Voor adverteerders wordt Facebook alleen maar meer relevant. Momenteel is het al mogelijk om advertenties via Facebook op te stellen en eenvoudig ook op Instagram en WhatsApp te tonen. Op deze manier bereik je de jongeren alsnog, maar dan op hun eigen nieuwe gebruikskanaal.

Heb jij behoefte om een specifieke doelgroep via social media te bereiken, maar beschik jij helaas niet over de kennis of heb je simpelweg gewoon geen tijd? Wij zijn jouw online marketeer op afstand. Neem vrijblijvend contact op!

 

 

Door:


Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000