"Breng deze lente je social media naar een hoger niveau"

“Breng je social media naar een hoger niveau deze lente”

Je zult nu vast wel denken, waarom moet ik precies deze lente mijn social media naar een hoger niveau brengen? Iedere dag denken ondernemers na over het gebruik van social media voor hun bedrijf, maar negen van de tien keer vergeten ze het ook weer. Daarom is de lente van 2017 vol met nat weer, koude dagen en zonder zonnetje, het perfecte moment om social media nu eens écht te gaan gebruiken voor jouw bedrijf.

 

Waarom social media?

Wereldwijd wordt er gebruik gemaakt van social media. Alleen Facebook heeft al 165 miljoen leden die actief zijn. Wanneer je van Facebook een land maakt, zou dit het zes na grootste land op de wereld zijn. Niet in ieder land wordt er zoveel aandacht besteedt aan de zakelijke markt voor Facebook, maar in Nederland is deze markt wel erg indrukwekkend.

Als we naar de Nederlandse gebruiker kijken, staat het online koopgedrag van de Nederlander in de top 5 van Europa. Uit een onderzoek van het CBS in 2016 blijkt dat maar liefst 71 procent van de Nederlanders online shopt en 40% hiervan gemiddeld € 100,- tot € 500,- uitgeeft per bestelling. Dit aantal is in de afgelopen tien jaar meer dan verdubbeld. Het gaat hier om de leeftijdscategorie 16-75 jaar.

Deze cijfers geven je natuurlijk al één reden waarom je zichtbaarheid online steeds belangrijker wordt, maar waarom zou je nog meer moeten kiezen om social media te gebruiken voor jouw bedrijf? Vandaag de dag draait alles om de consument. Door social media heeft de consument een stem gekregen online en is niet bang om van zichzelf te laten horen. Het is voor jou als ondernemer dan ook extra van belang om negatieve recensies direct uit de weg te gaan en te laten blijken dat jij alles voor de consument over hebt.

 

Na deze 7 redenen ben je overtuigd!

  • Vergroten van je naamsbekendheid: Door online meer aanwezig te zijn op social media vergroot je je naamsbekendheid, mensen herkennen jouw bedrijf eerder en je blijft meer top of mind bij de doelgroep.
  • Online reputatiemanagement: Zoals hierboven beschreven, zijn recensies enorm van belang, maar ze moeten wel positief blijven. Door meer op social media aanwezig te zijn, kun je je eigen reputatie goed in de gaten houden en reageren waar nodig (wel op een positieve manier natuurlijk).
  • Beïnvloeding koopgedrag: Social media heeft een behoorlijke invloed op consumenten, merken die zij interessant vinden, gaan ze volgen en kopen vervolgens de producten en kunnen deze dan weer via social media aanbevelen bij anderen.
  • Wees een expert: Door relevante informatie over jouw bedrijf of branche te delen, laat je zien dat je continu bezig bent met het laatste nieuws en nieuwste ontwikkelingen voor je bedrijf. Op deze manier laat je aan de consument zien dat jij een expert bent.
  • Genereer traffic: Social media richt zich steeds meer op het online winkelen. Je kunt buttons plaatsen op je profiel, je kunt producten toevoegen aan een shop gedeelte en je wordt meteen doorgeleid wanneer je op het product in een foto klikt. Op deze manier kun je op een gemakkelijke manier consumenten gemakkelijk naar je website verwijzen.
  • Niche marketing: In een specifieke branche opereren was voor de komst van het internet niet zo gemakkelijk. Het adverteren in de krant levert dan vaak niet zoveel op omdat je te maken hebt met een klein publiek. Door te adverteren via social media kun je gemakkelijk de doelgroep bereiken op specifieke kenmerken, interesses en demografische instellingen.
  • Werving nieuw personeel: Naast het verkopen van producten en of diensten is ook werving van personeel erg gemakkelijk via social media. Zo kun je je via Facebook of LinkedIn specifiek richten op toekomstig personeel in jouw vakgebied.

 

Wat nu?

Nu je weet wat het belang is van social media voor je bedrijf is het belangrijk om te bepalen op welke manier social media een rol binnen je bedrijf gaat spelen. Je moet diverse doelstellingen formuleren, gericht op je bedrijfsstrategie en zodat het een effectieve bijdrage levert.

Wil je gebruik maken van social media in samenwerking met een expert? Kies van voor Add Social. Wij zorgen voor een parttime marketing medewerker die alle ins en outs van social media weet en in samenwerking met een team ervoor zorgt dat je bedrijf blijft groeien. Doe de gratis quickscan of maak een vrijblijvende afspraak om te zien wat wij voor je kunnen betekenen!

 

Door:


Neem vrijblijvend contact op

Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000