(A)SOCIAL MEDIA

Sociale media of asociale media? De meningen zijn verdeeld. Wat moeten wij tegenwoordig wel niet doen voor een beetje aandacht? “Wees origineel” hoor je de marketingbureaus vaak zeggen. Het is niet moeilijk om origineel te willen zijn, maar om het uiteindelijk voor elkaar te krijgen… Wil je weten wat de beste manier is om social media in het bedrijfsleven te gebruiken? Lees dan verder.

 

Gefeliciteerd met je hond!

Social media wordt voor veel meer dingen gebruikt dan alleen een berichtje plaatsen over je hond die jarig is of iemand die zijn/haar dagelijks zeikmomentje even met iedereen deelt. De rol van social media is de afgelopen jaren gigantisch groot geworden, in het gewone leven én het bedrijfsleven. Zowel klanten als bedrijven hebben behoefte aan interactie. Berichten delen geeft aan dat je actief bent op je vakgebied. Je weet wat er op dit moment een hype is, leest en deelt content én je wordt gezien. Klanten zien jou daardoor als een betrouwbare partner. Mensen zoeken internet af naar informatie, en als jij steeds opduikt werkt dat in je voordeel.

 

Enkel effect bij consequent gebruik

Social media werkt alleen als je het consequent gebruikt. Dat wil zeggen dat je wekelijks berichten plaatst en/of deelt en reageert op berichten van anderen. Het is niet de bedoeling dat je jouw kanalen gebruikt om jouw bedrijf de hemel in te prijzen; het is belangrijker om te laten zien dat je kennis van zaken hebt. Eén bericht plaatsen over een nieuw product gaat niet werken. Het andere uiterste is overkill. Je bombardeert social media met hashtags en content, om zo veel mogelijk de aandacht te trekken.

De beste manier is om goede content en techniek te hebben. Een social mediastrategie is bijvoorbeeld niet veel waard als je een product slecht promoot. Maar: Wat is goede content? Tot nu toe is er geen standaardformule voor goede content, maar er zijn wel richtlijnen. Persoonlijk vind ik dat het lekker leesbaar moet zijn, iets nieuws moet vertellen en misschien wel moet verwarren. Het mooiste zou zijn is als het blijft hangen bij de lezer en diegene aanzet om actie te ondernemen.

 

Ook succes met social media?

Wil je zelf social media toepassen of gebruik je social media omdat iedereen het gebruikt, maar nog niet echt weet hoe je het moet gebruiken? Neem dan eens contact op met de specialisten van Add Social. Wij helpen je graag in het juist gebruiken van social media. Zo maken we samen social media een stukje mooier ;).

Contact

Add Social

De Corantijn 27f, 1689 AN Zwaag
T: 0229 763 000